Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

onsdag 14 januari 2009

Domaren: Så stora bröst har du inte...

Skrytbygget Nakheel Tower, som är tänkt att bli världens högsta byggnad, läggs på is. Det allt tuffare ekonomiska klimatet tvingar byggherren att skjuta på byggstarten. Den 200 våningar höga skyskrapan, som tidigare gick under namnet Al Burj, skulle bli kronjuvelen i en helt ny stadsdel i Dubai och ta uppemot 10 år att bygga. Nu lär det dock dröja ett bra tag till.


Mannen med gummistövlarna är tillbaka. Egil Drillo Olsen, 66, bekräftade i kväll att han tar över jobbet som Norges förbundskapten i fotboll. Nu när jag har tackat ska jag givetvis göra mitt bästa, säger han till VG.

Drillo vet i varje fall hur man får ut det bästa av det material man har. De spelar inte vackert men det kommer Norge aldrig att göra...i alla fall inte om man vill få framgång.

Vill du ha gratis biobiljetter?

Domaren Mads Krabbe hånade spelaren Kathrine Lauritsen för att ha små bröst. Nu stängs han av i tre veckor. Skandalen inträffade förra veckan i den danska andraligan. Elite 3000-spelaren Kathrine Lauritsen tyckte att hon blev stoppad för bryskt av en motspelare, vilket hon klargjorde för domaren Mads Krabbe. Hon sprang rakt in i min bröstkorg, ska Lauritsen ha sagt. Repliken från domaren: Så stora bröst har du inte.

Domaren hävdade att han hade sagt det i humoristisk ton och man kan förstå honom, men det var plumpt sagt av honom ändå. Det blir väldigt känsligt säsrkilt när en man säger så till en kvinna. Trots allt är ämnet känsligt för många kvinnor och det borde han ha förstått.




Många företag storsatsar på reklam kring Obamas installationen som ny amerikansk president om en knapp vecka, skriver Financial Times. Bland dem finns svenska Ikea. På Union Station i Washington har Ikea stället upp en egen kopia av presidentens arbetsrum, Ovala rummet, med reklambudskapen ”skattemässigt ansvarstagande möbler” och ”förändring börjar i hemmet”.


En 35-årig man greps och anhölls på onsdagen, misstänkt för att ha stulit ett 15-tal prototyper till nya mobiltelefonmodeller från Sony Ericsson i Lund. Stölden av mobilprototyperna skedde i början av veckan, någon gång mellan sen eftermiddag på måndagen och tidig morgon på tisdagen, enligt uppgifter till tidningen. Även en dator försvann i stölden. Mannen är inte anställd vid Sony Ericsson, däremot har han "en arbetsrelation till företaget".

Övervikt ? Vi söker 20 personer som vill tappa all sin övervikt.

Jonas Nordquist borta minst sex veckor. Det var under gårdagens möte med Luleå som Jonas Nordquist tacklades hårt i mittzon. Efter magnetröntgen kom beskedet: Skadat främre korsbandet och instabilt inre sidoledband. Sidoledbandet måste läkas först innan vi kan ta ställning till om korsbandsskadan måste opereras. Läketiden för ledbandsskadan är cirka 6 till 8 veckor. Under tiden kommer Jonas att köra rehab, säger Frölundas läkare Fredrik Bergström i ett pressmeddelande.


Handelsbanken har sänkt riktkursen för BE Group till 25 kronor, från tidigare 80 kronor. Samtidigt upprepades rekommendationen minska. Axier.se - Aktietips som fungerar i både upp- och nedgång på börsen. Sedan 2001 har vi varit aktiva i börsens alla faser och lyckats leverera kloka råd till våra kunder. Bli kund du med. Gratis nyhetsbrev, testa idag


Andreas Eskhult, 31, är uttagen i VM-truppen i bandy. Men anfallaren stannar hemma – för att ta hand om familjen. Jag är svårt att hitta barnvakt till minsta grabben så det är bättre att jag stannar hemma hos familjen, säger han till sportbladet.se.

Som jag sagt förut. Det är härligt med stora viktiga VM-fester som bandy-VM, det här visar hur märkligt allting är. Nog för att människor kan tycka om bandy och bandy-VM, men för att det ska bli seriöst och intressant krävs lite proffessionalism.

Vill du tjäna pengar på din hemsida? Klicka här!

Ronaldo, 32, har gått ner mer än tre kilo – men comebacken dröjer. Kanske ända till mars. Vi kan fortfarande inte sätta ett datum för min comeback, säger han. Ronaldo tränar förvisso med sitt nya lag Corinthians, rehabilitering uppges gå bra – men han känner sig fortfarande inte tillräckligt fräsch för att spela matcher.

Tre kilo på Ronaldo? Det är lång kvar innan han är fit for fight. Tre kilo är vad hans gäddhäng på underarmen är. Jag har sett hans kanonkula och den är inte långt efter Maradonas innan han började gå ned i vikt...


Felipe Scolari bär ett ok av förväntningar på sina prövade axlar. Men det bekommer honom inte. Skulle Chelseas ledning vilja byta tränare innebär det inga problem, hävdar han. Förlorar jag mitt jobb får jag alltid ett nytt. Vare sig det händer om en vecka eller två år, säger 55-åringen till the Sun. Enligt tidningen måste Scolari bärga åtminstone en titel den här säsongen – annars blir det tack och hej på Stamford Bridge. Jag tycker om Chelsea och Cobham där jag bor. Jag tycker om min sons skola, mitt arbete och till och med pressen. Men flyttar jag tillbaka till Brasilien skulle det vara samma sak där – precis som jag trivdes i Kuwait. Så fungerar jag som person, säger Scolari. 13 stjärntränare finns med på spelbolagets lista att ta över Luiz Felipe Scolaris jobb i Chelsea. Hetast är en italienare. Om Scolari slutar tror vi att Mancini toppar Chelseas lista, säger Dan Vikman på Expekt. Jämför spelbolagen på nätet



Intresset för mineralprospektering i Sverige minskade kraftigt förra året, visar siffror från Bergsstaten som TT tagit del av. Det är lågkonjunktur, men inte kris, säger bergmästare Jan-Olof Hedström, chef för myndigheten. Huvuddelen av nedgången beror på att de renodlade prospekteringsföretagen kraftigt minskat sin verksamhet, till följd av brist på kapital hos ägarna. Det beror på att deras pengar, placerade i fonder, aktier och liknande, har minskat mycket i värde, säger Jan-Olof Hedström. Gruvföretagen däremot fortsätter att prospektera, även om de dragit ned volymen.




Se Dagens Spel av mig

Läs Dagens inlägg:

Världen darrar över raset
Domaren: Så stora bröst har du inte...
Skål på er!
Bra med finanskris
Lyx yacht säljes
Smisk, smisk och åter smisk.
Inbördeskrig i Övik
Alex Schulman mobbad av AIK-tränare
SAAB till salu på eBay...
Cha Cha Cha med döden...
Värre än befarat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!