Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

lördag 17 januari 2009

Homorykten knäckte honom?

Nu varnar polisen för att fler så kallade Nigeriabrev skickas med vanlig post. Breven ser officiella och välskrivna ut, och skickas ofta till äldre, tror polisen. Breven, där mottagaren uppmanas att till exempel lämna ut sitt kontonummer för att få del av en stor summa pengar, går väldigt sällan att spåra. Bedrägerierna utreds därför inte. Den som får ett Nigeriabrev bör anmäla det till sin lokala polismyndighet, rekommenderar Varg Gyllander på Rikskriminalpolisen.

Det är lite konstigt att man ska anmäla trots att det i flesta fal inte utreds. Det verkar vara mest för sakens skull och att pappershögen hos polisen ska bli lite högre...

Tänk efter före... Teckna en inkomstförsäkring innan det är för sent..


Alberto Gilardino flyttade till Milan och ramlade rätt in i ett rampljus med prestationskrav, homorykten och utpressningsskandaler. Han gjorde sig så osynlig att han nästan försvann. Ikväll är han tillbaka på San Siro, den ofrivillige skyttekungen. Gilardino själv erkänner att han inte riktigt passade in i Milan, att han grubblade och tvivlade på sig själv utan att få den stöttning och det förtroende han behövde. Jag kan känna att allt hade gått bättre om jag bara varit likadan som alla andra. Det är ett speciellt klimat runt San Siro, och folk påverkades av vad de såg på tv och läste i tidningarna. Kanske saknar jag förmågan att nå fram till åskådarna och få dem att känna sympati för mig.

Att spela i en lite mindre klubb i en lite mindre stad – lite längre bort från strålkastarljuset – beskriver han ”som att komma hem”. I Milano blev allt bara sämre och sämre. Den sista tiden i Milan var den värsta i mitt liv. Det finns de som säger att Gilardinos bakgrund gjort så att han är för mentalt vek för toppfotbollen, att han inte har samma brinnande hunger som fattiga arbetarklassungar. Själv köper han inte det. Den bilden stämmer inte. Jag valde att lämna mitt hem, min skola och mina vänner när jag var ung. Jag har gjort stora uppoffringar för att komma dit jag är – och på ett sätt kanske de är större än andras eftersom jag har valt bort andra alternativ. I kväll återvänder Alberto Gilardino till San Siro. Han gör det som skytteligatvåa, och mot en bakgrund som givetvis innebär att han återigen drar till sig alla blickar...

Jag har aldrig förstått varför Gilardino har lyckats så pass bra som han har gjort. Han har är inte speciellt stor eller stark, inte speciellt snabb, inte speciellt teknisk, inte speciellt bra skott, inte speceillt bra på någonting. Men ändå gör han mål... Men tiden i Milan visade hans brister på ett ganska påtagligt sätt. Kanske är det så att hans målskytte hänger ihop med den mentala biten. Nu när han får spela i en mindre klubb där pressen inte är densamma som i en stor klubb kan han slappna av och samtidigt komma i psykisk balans, därmed kommer också målen. Gilardino borde skaffa sig en riktigt bra mental coach som kan stötta honom så kanske han kan lyckas i en storklubb också.

Spela Live på Fotboll - Klicka här!

Nu är det den skallige Collina som är ansvarig för domarna i Italien. Han är ungefär så trovärdig som en person i den ställningen kan bli, skriver Kristina Kappelin. Vissa domare är fortfarande servila inför de rikaste och mäktigaste klubbarna. Det är nedärvt, italienarnas automatiska vördnad för makten med stort M. Makten med stort M hette lämpligt nog Moggi ända fram till maj 2006. Det var Juventus mäktiga sportdirektör som avgjorde Serie A. Sedan föll makten...

Idrottsdomstolen har redan sagt sitt. Moggi är avstängd från allt arbete inom sport i fem år. I förra veckan fick han en villkorlig dom i rättegången som rörde Gea. På tisdag är det dags för den avgörande rättegången. Den som handlar om ”associazione a delinquere”, samma term som används i maffiamål. 13 personer är åtalade för att ha utgjort en brottslig organisation, att ha satt sitt bedrägeri i system, och Moggi var gudfadern. Ytterligare 11 anklagas enbart för idrotts-bedrägeri, men utan att ha ingått i Moggis organisation.

Italienska ligan kan aldrig bli ren med ett land som har en bas i form av "Cosa Nostra". Det är naturligtvis otänkbart att landets största och viktigaste sport inte är influerade av maffian. Jag kan aldrig tänka mig att maffian skulle undvara en sådan läckerbit. Det vore som att lägga upp ett köttigt hundben till en vråhungrig dobberman utan att hunden skulle tugga på benet... Italienska ligan kommer alltid var grader av renhet från grå till becksvart. Just nu är ligan grå - troligtvis - måste man tillägga. Med den italienska ligan vet man aldrig...

Spela på Unibet och få 1000 Kr i bonus!


Skandalen som rullas upp i Real Madrid beskrivs som den värsta i klubbens snart 107-åriga historia. Jag lämnar min post med rent samvete men med mindre pengar och sämre hälsa, säger avgående presidenten Ramón Calderón, 57. Madridbaserade Marcas stora avslöjande fick den kontroversielle presidenten på fall. Enligt tidningen riggade Ramón Calderón förtroendeomröstningen i december 2008 för att på så sätt få sin budget godkänd. 57-åringen, advokat till yrket, beskylls för att ha låtit 200 icke-medlemmar att rösta samtidigt som han ska ha nekat lika många medlemmar att göra detsamma. Budgeten klubbades sedan igenom med 47 rösters marginal. Jag har begått misstag men aldrig medvetet. Jag lämnar klubben med huvudet mycket högt, säger Calderón. Vicepresidenten Vicente Boluda tar över rodret i Real Madrid fram till sommarens nyval.

Real Madrid är en av klubbarna som jag alltid har varit lite svag för, inte ett favoritlag, men en sådan där irriterande svaghet som man kan känna men som man inte riktigt vill acceptera. Kanske är det en avundsjuka slash beundran över klubbens famgångar och förmåga att alltid komma igen hur mörkt det än ser ut. Real Madrid har kanske upplevt en av de värsta säsongerna på mycket länge med turbulens inom tränarledet och dåligt spel på plan. Faktum är att Juande Ramos har ju bara kontrakt till sommaren, därefter kommer troligtvis en ny tränare... Laget kommer att komma tillbaka från den här krisen också, men nu gäller det för Real Madrid att rädda så mycket som möjligt av den här säsongen annars kan ett fullkomligt misslyckande bli ett faktum.

Budson - Öresauktioner och Lägsta budet auktioner

2001 mötte hon Jelena Jankovic i juniorfinalen i Australian Open. I dag är serbiskan bäst i världen. Sofia Arvidsson hamnade ofrivilligt på tennisens berg-och-dalbana, men har nu bestämt sig för att kliva av på högsta punkten. Jag vill vinna fler tävlingar. Jag vill nå långt i Grand Slam-turneringarna. Jag vill mycket, säger 24-åringen. Inför Australian Open, som inleds på måndag, har hon spelat två turneringar och blivit utslagen direkt, mot Tatjana Garbin i Brisbane och Stephanie Foretz i Sydney. Det var inte så jag ville börja året, men det har känts bättre och bättre för varje dag sedan jag kom till Melbourne. Det är bara att stryka ett streck över de två första tävlingarna och köra på här. Jag har höga förväntningar, säger 24-åringen.

Inte för att var negativ men ser inte Arvidsson lite tung ut? Det känns som att hon skulle kunna göra mycket med hennes fitness, en bra fitnesstränare skulle hon behöva. Det skulle göra henne mycket mer explosiv, rörligare och snabbare något som är viktigt inom topptennisen. Tyvärr går det inte riktigt att ta Arvidssons mål om att bli topp 10 seriöst. Hon är redan 24 år och de flesta kvinnliga toppspelarna inom tennis brukar ha haft sina bästa dagar bakom sig då... I dagsläget ser det inte troligt ens ut att hon ska kunna ta sig in på topp 30. Jag hopas jag har fel men jag tror att hon aldrig kommer att ta sig in på topp 20...

Klicka här om du vill gå ner i vikt!

Rehnquist behövde nästan fyra timmar på sig för att besegra Marc Lopez med 6-1, 6-7, 8-6 i kvalfinalen. Efteråt sken han i kapp med solen. Jag känner lättnad, en skön känsla, säger han till Sportbladet. Björn Rehnquist vann 1996 juniorklassen i Australian Open, men som senior har han inte lyckats. Han har tidigare kvalat in till två Grand Slam-turneringar, US Open 2002 och Australian Open 2006. Då han han blivit utslagen direkt. Nu ska jag göra bättre ifrån mig. Jag har allt att vinna och spelar som bäst när jag sätter lite press på mig själv, säger han. Det lär nog inte bli så lätt i och med att han möter världsåttan Andy Roddick...

Magnus Jernemyr har varit förkyld sedan VM-truppen landade i Kroatien. Han är definitivt borta i kväll i premiären mot Kuba och förbundskaptenerna räknar med att tvingas spela utan försvarsgeneralen också i nyckelmatcherna mot Sydkorea (i morgon) och Spanien (på måndag).

Stabaeks succésvensk Johan Andersson kan bli borta från fotbollen ett helt år. Hans skadeproblem vill inte ge med sig och nu väntar mer eller mindre omfattande kirurgiska ingrepp. Det känns fruktansvärt förstås. Jag har broskförändringar bakom knäskålen och i värsta fall medför en operation tolv månaders rehabilitering, säger han till DN.se.

Örgryte förstärker laget inför den allsvenska comebacken med Ljungskiles mittback David Leinar. Klubben bekräftade i ett pressmeddelande på lördagen att ett tvåårskontrakt skrivits under.

Bandylaget Boltics supporterklubb Boltic Blues tar time out från resten av klubbens hemmamatcher den här säsongen. Vi vill inte belägga klubben med de höga utgifter som det kostar att ha säkerhetsvakter på sina matcher, säger en talesman för Boltic Blues till Nya Wermlands-Tidningen.

Har du varit gammal storspelare i Premier League för att sedan blivit tränare. Ja, då är sannolikheten stor att du gör fiasko. Nu är en av Arsenals största genom tiderna nära att få sparken enligt ett spelbolag. Tony Adams är andrahandsfavorit att bli nästa manager att få sparken i Premier League trots att han tog över under säsongen, säger Dan Vikman på Expekt. Jämför spelbolagen på nätet

Liverpools tränare Rafael Benitez kan vara på väg att sluta. Han har i vilket fall vägrat att förlänga sitt kontrakt efter sommaren. Skälet är att han vill ha mer inflytande över klubbens värvningar. Liverpool erbjöd Benitez ett fyra och ett halvt år långt kontrakt, värt cirka 60 miljoner kronor per år, enligt The Sun. Men spanjoren nobbade alltså. Enligt engelska tidningar behöver Benitez dock inte var rädd för att gå arbetslös. Både Real Madrid, Chelsea och Manchester City sägs stå i skuggorna och bevaka utvecklingen.



Läs Dagens Inlägg:

Skandal, enbart skandal!
Mygel som låg bakom
Ni har ingen chans
Metallica + Guns N Roses på samma hotell - grattis...
Trotsig korkad junis...
Homorykten knäckte honom?
Krossad av takboxens katapult?
Struntpratslistan har blivit lång...
Dina höftrörelser, det är bara åååhh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!