Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

söndag 14 december 2008

Sexigt?

Visst är det roligt att vi vinner i världscupen i skidåkning. Men jag har svårt att hetsa upp mig för segrar i cupen.
Det är som om Tre Kronor vinner Karjala Cup, föga sexigt. Kanske är jag krass men jag hatar när de säger att Världscupen är lika viktig som VM eller OS.
VM-guld eller OS-guld är det som gör skidåkarna till mästare - inget annat. Jag kan inte komma på om tex Torgny Mogren har vunnit Världscupen men däremot vet jag direkt att han vunnit både OS- och VM-guld. Världscupen är som ett bra eller dåligt förspel, men vem vill sluta där och vem kommer ihåg förspelet?

Kryss i Premier League kommer att fortsätta med idag Portsmouth - Newcastle...

Skönt att Berbatov blev utvisslad. Han var inte värdig att bära den vita Spurströjan. Men alla klubbar har sina egna svarta hål.

Vad har hänt med boxningen? Idag är det knapp någon som bryr sig om tungviktsboxningen. Tyson må ha varit rubbad men nog hände det intressantare saker när han och Don king höll på än vad det gör nu? Vem som vann: Klitsjko. Jasså.

Jonte är överreklamerad. Han var en sopa i Anaheim men skyllde på hemlängtan. Han kommer att få sparken.

Jag tror att jag ska satsa en slant på ny borgelig seger vid nästa val. I dagsläget borde det ge ganska bra odds, men det sjunker väl nu mer och mer när gapet minskar.

Jag kan sätta hundra spänn på att Dansbandskampen kommer att ändra reglerna. Jag kan också sätta hundra spänn på att Bert Karlsson är den store vinnaren...

Efter gårdagens snöpliga kassering av sexlingen tror jag på anti-mirakel...


Se Dagens spel

Dagens artiklar:
Tomten kommer med klappar!
AC/DC orsak till finanskrisen...
Rakt i krysset!
Vilken nolla!
Krogen blir en barnlek...
Sexigt?
Ynderbara Yppblåsbara Barbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!