Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

torsdag 25 december 2008

Jag hatar det, verkligen hatar det!

Fredrik Risp har hamnat i frysboxen utan förklaring, gått utan lön och tvingats dra in Fifa i en tvist med sin förra klubb. Ändå har mittbacken inga planer på att lämna Turkiet. Min fru och jag trivs i Ankara, barnen går i bra skola och på dagis, säger Risp. Efter att ha varit given som mittback under hela våren, när Ankaraspor gick från sjuttonde till tionde plats i ligan, har Risp efter sommaren hamnat i frysboxen och bara fått spela en ligamatch från start.

Anledningen är troligtvis ett möte i oktober med Ankaraspors klubbdirektör, där Fredrik Risp tillsammans med två lagkamrater framförde synpunkter på hur klubben sköttes. En liten del handlade om försenade löneutbetalningar, men mest om att ledningen hade lovat satsningar som inte blev av, och konstruktiv kritik om vem som ska göra vad i klubben, berättar Risp.

Synpunkter som inte föll i god jord. Risp och mexikanen Antonio de Nigris placerades direkt på bänken. Den tredje spelaren, brassen Tita, gick från startelvan till läktaren. Ingen av dem har lyckats ta tillbaka sin plats.



Inga försäljningar, inga köp. Så ska Sir Alex Ferguson göra Manchester United till vinnare igen. Jag tror inte att det kommer att bli några transfers i januari. Jag är nöjd med vad jag har, säger Manchester Uniteds manager.


Sedan Premier League startade har det varit Manchester United, Arsenal och Chelsea som dominerat. Liverpool har tillhört de fyra stora, men inte de allra största. Någon Premier League-titel har det aldrig blivit för storklubben som inte vunnit ligan sedan 1990. I år tror många att det är dags och efter 18 omgångar leder laget ligan. De största problemen har serieledarna haft just på Anfield. Det är på bortaplan som trepoängarna plockas. Som senast Bolton stod för motståndet på Reebok Stadium då Liverpool vann med 2–0. Nu vill de se en repris, fast på hemmaplan. Kommer Liverpool att vinna? Hitta de bästa oddsen

Det är svårt för oss att förklara varför vi klarar av att vinna på bortaplan och inte hemma. Vi måste få tillbaka självförtroendet hemma och ett bra sätt att göra det vore att besegra Bolton, säger Mascherano.

Unibet ger dig 1000 Kr att spela för! Klicka här!

Roy Hodgson kallades "Houdini" efter att ha mirakelräddat Fulham kvar i Premier League. Nu har han gjort Londonlaget till ett av ligans mest formstarka. DN mötte den gamle Sverigebekantingen inför två tuffa mellandagsderbyn och han förklarade att Fredrik Stoors tid kommer. I våras var Fulham bara några minuter från att ramla ur Premier League. Inför 2008 års näst sista omgång på annandagen är den lilla Londonklubben tillsammans med Liverpool laget med den längsta förlustfria sviten i ligan, sju matcher. Nedflyttningshotet har förbytts i en plats på övre halvan och Roy Hodgson skämtar om att hans hår inte längre grånar i samma snabba takt.

Med all den rutin han samlat på sig under ett liv som fotbollstränare har 61-åringen inte bara räddat kvar Fulham i Premier League. Han har under sin andra säsong i klubben också skapat ett stabilt lag, som är svårt att göra mål på, som redan tagit lika många poäng hemma på Craven Cottage som under hela förra säsongen och som inför fredagens bortamöte med Tottenham är obesegrat sedan den 1 november.

Men nu är det läge att förlora när Fulham kommer på besök till White Hart Lane...

Efter matchen mot Spurs väntar ännu ett Londonderby, hemma mot Chelsea, men med ett sådant försvarsspel som Fulham visat upp under de inledande 17 matcherna kommer skytteligaledaren Nicolas Anelka att få jobba hårt om han ska komma igenom. Nyförvärvet Mark Schwarzer har bara släppt in sex mål hemma, ett facit som bara Edwin van der Sar och Manchester United överträffar.

Han anser att konkurrensen gjort Fredrik Stoor gott och har inga problem med att rekommendera honom för en plats i landslaget. Det är ett mycket stort steg att gå från norska ligan till Premier League. Temposkillnaden är enorm och att träna och spela på den här nivån får dig att utvecklas. Jag skulle säga att Fredrik är en klart bättre spelare i dag än när han kom hit, säger Hodgson.




Arsenal, Chelsea, Liverpool och Manchester United. Så brukar det se ut. Den här säsongen kan det vara dags för ett nytt lag att slå sig in bland topplagen. Självförtroendet är högt, säger Aston Villas manager Martin O'Neill. Nu väntar Boxing Days största match, den mellan trean Aston Villa och femman Arsenal. Det är en väldigt stor match. Vi är tre poäng bakom och vi har en god möjlighet att komma tillbaka. Det är en väldigt viktig match för oss, säger Arsene Wenger inför matchen.

Arsenal kommer hit och söker revansch och en chans att ta sig själva tillbaka till toppen i Premier Leauge-kampen. Det är en stor match för oss, ett jättetest, och jag hoppas att vi är redo för det, säger Villa-managern Martin O'Neill.



Presterar inte Brynäs supermålvakt lär Sveriges gulddrömmar krascha. En pressad situation som kan stressa upp vem som helst. Men 18-åringen från IK Sätra verkar vara immun. Jo, jag är väl ganska lugn av mig, säger Jacob Markström iskallt. För bara tre år sedan visste han inte ens vilken sport han ville hålla på med. Nu är Jacob Markström tvåa i elitseriens målvaktsliga - och Småkronornas viktigaste spelare inför JVM i Ottawa. Vinner småkronorna? Veckans hetaste spel

Det har varit en otroligt hektisk höst. Men jag känner att jag har blivit lite tryggare i mitt spel nu. Men det är inte svårt att lyckas när hela laget har spelat bra, säger Markström, vars JVM-äventyr inte är helt populärt i Brynäs som blir av med sin förstemålvakt i minst fem elitserieomgångar. I somras draftades Markström av Florida Panthers som lär kolla in svensken under JVM. Men något snack om NHL vill han inte vara med om. Åtminstone inte än. Nej, det känns så otroligt långt borta bara. Allt har gått så fort redan att jag inte tänker de tankarna. Det gäller att ta vara på det här som jag upplever just nu först och främst.


Finanskrisen märks till och med hos ryska mijardärer. Åtminstone när det handlar om deras fotbollsplånbok. Fråga bara Luis Felipe Scolari. Chelsea-managern får inga pengar att köpa spelare för. Enligt engelska medieuppgifter har Felipe Scolari två gånger bett om pengar för att köpa nya spelare för, men båda gångerna fått nobben av ägaren Roman Abramovitj och vd:n Peter Kenyon. Chelsea har inte råd och Scolari får nöja sig med det stjärnlag han har nu, sägs det...

I en tv-intervju med brittiska Sky Sports säger Intertränaren José Mourinho att han hatar de ändlösa mediastunderna efter matcherna i Italien. Under en timme måste jag prata med pressen och jag hatar det, verkligen hatar det, säger han. Jag måste anpassa mig på grund av kontraktet (som klubbarna har med italiensk media), men jag kommer aldrig att tycka om det, fortsätter Zlatans tränare.

Det är lite märkligt eftersom han tyckte ju om att showa en hel del på Chelseas presskonferenser... Men som jag har sagt förut, han vill egentligen inte vara i Italien och Inter utan helst i Chelsea och England.



Se Dagens spel av mig klicka här!


Läs Dagens Inlägg:
Pengar, makt och Ryssland...
Devalverad målkung
Raset..
Vinn våra hjärtan!
Snuskigt våta drömmar...
Gå i fängelse utan att passera gå...
Hjärnspöken?
Jag hatar det, verkligen hatar det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!