Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

torsdag 18 december 2008

Fest varje kväll

När jag gick på Stockholms Universitet då var det alltid de som gick på lärarlinjen som dök djupast i glasen. Det var fest varje kväll och dans natten lång, jag vet inte om de gjorde det för att de visste om att det skulle bli kärvare sedan - mycket kärvare... Av de som jag lärde känna från Lärarhögskolan har hälften slutat som lärare och sadlat om. Det enda som jag kan tycka är att utbildningen till lärare var allt för slapp och inte rustade dem för vardagens utmaning, för flera blev skolan en chock.

Cesar Santin imponerar i FC Köpenhamn. Det dröjer nog inte länge innan han drar vidare.

TV-tittarna rasar över att Peters val, i Bonde söker fru, av lammkött avslöjades i en reklampaus innan det hade skett i huvudprogrammet. Jag som hade väntat så, oj vad grymt besviken jag blev att de avslöjade det 5 minuter tidigare... Det verkar vara flera som är bittra...

370 kilo tung, fem meter lång och med ett myller av sylvassa tänder. Den skräckinjagande besten austroraptor cabazai kommer till Europa nästa år, meddelar dinosaurieforskare i Argentina.

Den nyupptäckta dinosaurien av raptortypen visades upp i Buenos Aires på onsdagen. Austroraptor cabazai är den största i sitt slag som hittats på södra halvklotet, och härjade i nuvarande Patagonien för 70 miljoner år sedan.


Det blir komikern Petra Mede som tar över stafettpinnen efter Kristian Luuk. – Petra Mede har länge varit en favorit hos SVT, sa projektledaren Ronnie Lans som presenterade den nya programledaren på en presskonferens i dag. Sunkigt val. Se Melodifestivalodds.

Genom tidernas bästa jullåt är "White Christmas" trots att den är uttjatad, men när man hör den då vet man att det är jul, annars är Feliz Navidad en annan favorit...

Percy vill inte lägga mer pengar på Malmö, och det förstår man. Efter senaste floppen i kvalserien måste lusten ha tagit slut. Allt var ju klappat och klart och ändå misslyckades de.

Veckans hetaste spel

Den sämsta rankingen på 15 år och Lagerbäck tycker det är okej. Han hävdar att Sverige skulle ligga högre om det gällde tävlingsmatcher. Jag vill hävda att Sverige inte är bättre än så här nu och sämre kommer det att bli...





Se Dagens Spel som jag har tippat


Läs dagens artiklar:
JAS kraschar igen...
Duvmördare!
Hybris?
Brrr, 2009 blir att övervintra...
Dunka mig gul oc blå...
Svindyrt i Sverige
Byxis...
Fullkomlig vidrigt!
Fest varje kväll
Nu är jag i Hades...
Jultomten = Obama
Får inte vara skotträdd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!