Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

söndag 28 december 2008

Krock med haj och stressfraktur...

Det mörknar i New York. Efter ännu en plattmatch, den här gången mot lede fi New Jersey Devils, är Rangers-spelarna fly förbannade på sig själva. Jag vet inte om vi inte kan eller vill spela som vi ska men det här måste förändras, grymtar Markus Näslund. Vi skapar ingenting framåt och vi är undermåliga. Jag vet inte om vi inte vill eller inte kan spela som vi ska, men nånting måste hända.

Henrik Lundqvist verkar mest uppgiven inför hela situationen. Det är nästan omöjligt att stå när vi tillåter motståndarna att skapa så otroligt många chanser, suckar han. Skott är en sak, chanser nåt annat. I snitt släpper en målvakt in ett mål på var sjätte chans, även när han spelar riktigt bra. Just nu får våra motståndare uppemot tjugo chanser per match. Det säger sig självt att det inte fungerar.

Andrej Kostitsyns stal showen helt från Sidney Crosby när Montreal besegrade Pittsburgh på bortaplan med 3-2 i NHL-ishockeyn natten mot söndag.

Till sist vaknade Stanley Cup-mästarna i natt också. Men den här gången var det försent. Colorado knäckte dem på straffar. Detroit Red Wings – som för närvarande får klara sig utan skadade lagkaptenen Nicklas Lidström – följde ett känt mönster i Pepsi Center. De började dåligt och hamnade i underläge i första perioden perioden. Colorado tilläts göra tre mål under inledningsakten, samtliga i powerplay. Först därefter vaknade Detroit och – kom ikapp. Men trots kraftigt spelövertag räckte det inte den här aftonen. Matchen gick till övertid och straffar – och där var Avalanche-målvakten Peter Budaj omutlig.



Manchester Citys ägare utesluter ingen. Och siktar in sig på de stora namnen. Shejkerna är beredda att öppna plånboken för José Mourinho, Marcos Senna och Michael Owen. ”The Special One” är nu Zlatans tränare i Inter men har inte gjort någon hemlighet av att han längtar tillbaka till England och Premier League.

"Jag döljer ingenting. Jag är helt förälskad in engelsk fotboll och en dag vill jag återvända till England. Jag trivs verkligen i Inter men jag vill vinna Premier League, Serie A och La Liga", sa Mourinho i veckan. Tja det är precis det som jag sagt, han vill helst inte vara i Inter...

Australiska maxibåten Wild Oats blev på lördagen första båt i mål i den klassiska Sydney-Hobart-seglingen, som går från Sydney till Hobart på Tasmanien. Wild Oats vann det 628 sjömil långa racet för fjärde året i rad trots att man tidigare på dagen kolliderat - med en haj.


Förra säsongen matchades Johan Fransson stenhårt av dåvarande tränaren Janne Karlsson. Han hade mest istid av Linköpings backar i slutspelet och bara landslagskollegan Daniel Fernholm hade mer istid i grundserien. Den här säsongen har varit raka motsatsen. Fransson har minst istid av Linköpings sju ordinarie backar, och i de två senaste matcherna har han varit bänkad. Det är tungt just nu.

Tycker ändå att det har känts bra, men det är svårt när du inte får spela ordentligt. Slavomir Lener menar att uttagningen till Tre Kronor försämrat Franssons möjligheter att ta en ordinarie plats. Bengt-Åke har inte hjälpt Johan, han har gjort det mycket svårare för honom.



Säg ingen annat än att Linköping rockar hårdast i elitseriefamiljen den här säsongen. Klubbdirektör Helber inledde med att anklaga comebackande Micke Renberg för att vara illojal och inte respektera andra spelare. Hugo Stenbeck fortsatte med ett fyllebråk i entrén till Cloetta Center. Slavomir Leners utspel mot Bengt-Åke Gustafsson och Johan Fransson kom lika plötsligt.

Möjligt att den förre NHL-coachen känner att det är dags att spänna musklerna efter att mer eller mindre blivit offentligt förlöjligad av Hugo Stenbeck. Miljardären hävdade ju att Helber via ett sms från läktaren kunde bänka en spelare som dragit på sig en onödig utvisning. Lener menar att det aldrig blivit någon diskussion om hans bänkning av Fransson bara inte Bengt-Åke Gustafsson hade tagit ut LHC-backen till Channel One Cup. En spelare som är för dålig för både klubblag och landslag funkar. För dålig för klubblaget men med i landslaget. Då blir det genast en massa jobbiga frågor.

Basketspelaren Johan Gunterberg hade en vårta på foten, det slutade med gips och ett års vila... Jag hade fått en vårta på foten och bestämde mig att ta bort den, enbart för utseendet skull. Jag gick till en klinik i Stockholm och blev försäkrad om att jag skulle kunna träna basket dagen efter. Två veckor senare skulle jag på läger med landslaget.

Gunterberg deltog på lägret. Med ett en centimeter djupt köttsår på ena hälen. Det var stort som en tiokrona och gjorde fruktansvärt ont. Jag sprang på tårna och till slut tvingades jag hoppa av lägret. Jag belastade så mycket fel att jag ådrog mig en stressfaktur, som jag först försökte rehaba bort. Det gick inte och jag tvingades till operation.

Nu kan Gunterberg, som är son till gamle svenska OS-spelaren Peter Gunterberg, bara skaka på huvudet. Han har gått miste om ett år av basket och missat tre chanser till proffsspel i Europa. Läkarna säger att jag aldrig kommer att bli fullt frisk i foten. Allt för den här vårtoperationen. Han som tog bort vårtan sa bara att allt såg jättefint ut – men så var det inte. Det som skulle läka på en dag tog två månader och nu vet jag inte hur det blir med basketkarriären.



Se Dagens Spel av mig

Läsa Dagens Inlägg:

Där orden tar slut tar nävarna vid!
Jag vill bli bankrånare...
Förnedring...
Zlatan i årets lag!
Nu måste det vända...
Krock med haj och stressfraktur...
Min bostadshyra? Endast 800 000 i månaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!