Bloggtoppen.se Sport Sport SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen Blogglista.se BlogRankers.com

måndag 22 december 2008

Säkerhetsvarning!

Internet Explorer utsattes förra veckan för massiva hackattacker. Microsoft var snabb med att åtgärda sårbarheten i systemet men nu har hackarna upptäckt ett nytt sätt att ta sig in i din dator. Enligt idg.se använder sig hackarna nu av en elak kod som gömmer sig i Word-dokument. Dokumenten med den elaka koden levereras antingen via e-post eller via hemsidor på internet.

Man ska alltså vara mycket försiktig med att öppna Word-dokument som man inte känner igen.

Ett råd - skippa Internet Explorer och använd något annat tex Opera eller Firefox, minimera användandet av IE!



Henrik Larsson gjorde sitt första mål i superligan. Sedan kom passningen till Niklas Jihde. Och poängkungen tog emot och passade tillbaka. Jag är en man som står vid mitt ord så jag lovar att sitta sargvakt för Helsingborg i någon match, säger Jihde till sportbladet.se. Niklas som lovat att sitta sargvakt iklädd Helsingborgströja om Henrik Larsson någonsin gjorde mål. Det bara small till i telefonen. Och jag som trodde att jag hade tagit helgledigt (skratt). De ringde från Helsingborg, tröjsponsorn, och de har redan tagit fram en tröja med mitt namn på, säger han.



Ett dubbelt hammarslag skakade Japan i går. Landets export minskade i rekordtempo i november, ochToyota meddelade att biljätten nu räknar med att visa förlust i sin rörelse för första gången i hela sin historia. Som ni vet så var det känt redan i morse...



Se Dagens Spel av mig

Läs dagens inlägg:
Säkerhetsvarning!
Skatta dig lycklig...
Bush sko säljes!
Zlatan är INTE folkets favorit!
Jack the Ripper
Skotten i Knutby
Zlatan och Mourinho i bråk!
Förlust 280 miljarder...
Dödsstöten!
Vem har stulit Jesus?
Måla vägränder, föga sexigt, men...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 



BloggRegistret.se Nätets bästa sajter!